- Muntii Persani sunt o grupa muntoasa a Carpatilor de Curbura. Carpatii de Curbura reprezentand grupa sudica a Carpatilor Orientali.
- Cea mai mare altitudine din M-tii Persani este atinsa in Varful Magura Codlei – 1292m.
- Magura Codlei poate reprezenta o alternativa placuta atunci cand avem nevoie de o tura usoara si relaxanta in mijlocul naturii.
- Totusi …, NU subestimati Magura Codlei. Traseele din zona pot fi solicitante, in special iarna. Unele marcaje sunt deficitare, sau pot induce in eroare in unele zone (2018).
-
Varful Magura Codlei, alt. 1292m
- Municipiul Codlea este situat la poalele Magurei Codlea pe DN1 (Brasov – Sibiu) la aproximativ 15km de Brasov.
- Apropierea de Magura Codlei se poate face din centrul orasului (din Str. Lunga, pe langa Biserica Evanghelica) pe str. Magurii – str. Vulturului (vom intalni si indicatoare turistice). Masina putem sa o parcam undeva pe str. Vulturului (sau chiar in poiana din zona Maial, in capatul str. Vulturului – unde localnicii isi tin sarbatorile si ies la gratare).
Trasee propuse - am sa incerc sa indentific trei trasee mai frumoase:
Atentie: NU subestimati Magura Codlei. Traseele din zona pot fi solicitante, in special iarna. Unele marcaje sunt deficitare, sau pot induce in eroare in unele zone (2018). Este posibil ca unele indicatoare sa nu mai existe, unele marcaje sa se fi sters, sa fi aparut alte marcaje, sa se fi inmultit drumurile forestiere (valabil in totii muntii nu doar aici). Timpii prezentati nu includ pauze foto, de vizitare a obiectivelor sau de masa/odihna.
Atentie (2021) – Unele marcaje au fost inlocuite. In principiu aceleasi poteci alte marcaje.
- Codlea – Cetatea Neagra – Complex Turistic Codlea – Codlea
- Practic este o tura usoara (fara dificultati tehnice) in jurul Magurii Codlei.
- Marcaje intalnite:
2. Codlea – Vf. Magura Codlei – Strand Codlea – Codlea
- Tura ceva mai solicitanta.
- Din varf se poate cobora si direct catre Strand Codlea pe marcajul punct rosu.
- Marcaje intalnite:
Marcaj: | Durata: | |
Triunghi Rosu: Codlea – Vf. Magura Codlei (vom intalni pe traseu si triunghi albastru si banda albastra) | ~2h30min - 3h | |
Cruce albastra → Banda albastra: Vf Magura Codlei – Strand Codlea (vom intalni pe traseu si punct rosu) | ~1h30min - 2h | |
Punct Galben (2021): | ~1h - 1h15min |
3. Codlea – Vf. Magura Codlei – Cetatea Neagra – Strand Codlea - Codlea
- Intoarcerea de la Cetate Neagra putem sa o facem rapid pe triunghi albastru, sau inconjurand magura pe la strand.
- Deoarece acest traseu contine portiuni unde trebuie sa ne ajutam si de maini pentru a putea inainta, NU recomand parcurgerea acestui traseu pe vreme nefavorabila sau in conditii de iarna (periculos iarna).
- Marcaje intalnite:
Marcaj: | Durata: | |
Triunghi galben (2021): fost punct albastru Codlea – Zona Maial – Vf. Magura Codlei | ~2h30min - 3h | |
Punct Rosu: Vf. Magura Codlei – Cetatea Neagra | ~1h - 1h30min | |
A) Banda Albastra → Punct Galben: Cetatea Neagra – Strand Codlea – Oras Codlea | ~3h - 4h | |
B) Triunghi Albastru: Cetatea Neagra – Oras Codlea | ~1h -1h30min |
Imagini Triunghi Albastru
- In aceasta intersectie traseele triunghi rosu si albastru cotesc stanga. Inainte, marcaj galben catre zona Maial si Strand Codlea.
- In aceasta bifurcatie ne intalnim si cu marcajul banda albastra care vine din dreapta. In partea dreapta la cativa zeci de metri de aceasta intersectie traseul punct albastru traverseaza traseul banda albastra. Traseul banda albastra si punct albastru vin din zona Maialului (banda albastra pe coama dealului iar punct albastru pe firul vaii).
- In acesta curba marcajul triunghi rosu coteste dreapta si urca spre Vf. Magura Codlei.
- Am ajuns intr-o poiana larga (Poiana lui Sulica). In capatul poienii marcajul triunghi albastru coteste usor stanga si urca prin padure catre ruinele cetatii. Banda albastra pastreaza directia si urca spre o mica sa unde intalneste marcajul punct rosu care vine din stanga de la ruinele cetatii si care urca catre varful Magura.
Cetatea Neagra
- Ruinele acestei cetati probabil ca nu impresioneaza decat pe cei pasionati de istorie sau arheologie.
- Cetatea era amplasata chiar pe coama dealului.
- De la ruinele cetatii putem urma traseul punct rosu pana in saua unde vom intalni marcajul banda albastra ce urca din Poiana lui Sulica. Daca consideram ca nu este indicat sa urmam creasta stancoasa a dealului atunci ne intoarcem pe triunghi albastru pana in Poiana lui Sulica si de acolo urmam traseul banda albastra catre sa.
- Imagini cu portiunea punct rosu.
- Inainte sa intram in sa vom da de o stanca. Poteca cea mai evidenta ne indreapta catre o mica strunga, dar marcajul punct rosu ne arata pe unde putem sa ocolim acesta stanca.
- Marcajul punct rosu urmeaza creasta stancoasa catre Vf. Magura.
- Noi urmam marcajul Banda Albastra catre Strandul Codlea.
- Aici ne intalnim si cu marcajul cruce albastra ce coboara din Vf. Magura Codlei. Marcajul cruce albastra ne va insoti o bucata de drum.
- In drept cu cariera se formeaza si marcajul cruce rosie (spre zona Maial).
- Cei care nu doresc sa viziteze lacurile pot opta pt acest marcaj.
- Nu departe de zona fostei cariere, marcajul cruce albastra ne paraseste urmandu-si drumul catre Dumbravita.
- Am ajuns la Lacul 2 din zona de agrement Strand Codlea.
- Complexul turistic Codlea ne ofera un strand si 2 lacuri.
- In aceasta zona, probabil, vom pierde marcajul banda albastra (2015). Marcajul punct galben (fost triunghi galben) pe care trebuie sa-l urmam spre Codlea trece chiar pe langa intrarea de la strand.
- Deci urcam dinspre Lacul 2 spre Lacul 1, traversam in partea cealalta a lacului (mal drept geografic) si ne indreptam catre intrarea in strand.
Imagini Lacul 2
Imagini Lacul 1
- De aici (mal stang, zona varsare Lac 1) se formeaza si marcajul punct rosu (care urca spre Vf. Magurii Codlei)
- De la strand urmam marcajul punct galben (fost triunghi galben) catre zona Maial (Codlea).
- Reintalnim marcajul banda albastra. O scurta portiune cele doua trasee merg impreuna, dupa care cel galben coboara in Maial si continua pe str. Vulturului.
zona Maial | ||
Imagini triunghi rosu
- De la ramificatia cu triunghi albastru si pana in varful Magurei.
- Serpentine prin padure. Portiune destul de solicitanta. Poate deveni alunecoasa pe vreme umeda.
Vf. Magura Codlei
- Intr-o zi senina, panorama de pe varf este foarte frumoasa.
- Marcajul punct rosu ne insoteste o perioada. Trecem pe langa 2 poienite frumoase.
- Dupa separarea de marcajul punct rosu, poteca coboara destul de accentuat spre marcajul banda albastra. Poteca ingreunata de vegetatie, alunecoasa pe vreme umeda.
Imagini Triunghi Galben (fost punct albastru)
- marcajul fost punct albastru urca din zona Maial spre varf pe la Piatra Alba
- Aici traversam traseul marcat banda albastra care vine tot din zona Maial (pe coama dealului din dreapta) si care se uneste (in apropiere) cu marcajul triunghi rosu si triunghi albastru.
- Urmatoarea parte a traseului este destul de interesanta: zone cu panta accentuata, o zona stancoasa, o frumoasa grota (in apropiere de varf) …
- Poate deveni alunecoasa pe vreme umeda
- Marcajul din imagini a fost inlocuit cu triunghi galben (2021)
- Video cu traseul integral (de la traversarea marcajului banda albastra)
Grota | ||
Imagini punct rosu (o parte)
- Traseu punct rosu, traseu de creasta: V. Magura Codlei – ruinele Cetatii Negre
- Am ajuns in saua in care punct rosu se intersecteaza cu banda albastra.
- Traseu punct rosu, traseu de creasta: Strand Codlea - Vf. Magura Codlei
- Practic marcajul punct rosu leaga: Strand Codlea - Vf. Magura Codlei - ruinele Cetatii Negre
- Poteca solicitanta (ingreunata de vegetatie - copaci cazuti la pamant, zone cu bolovanis), alunecoasa pe vreme umeda ; dar bine marcata (2015)
- Durata: cca 2h
- Poteca porneste din dreptul Lacului 1 (zona de varsare).
- Aici ne intersectam cu marcajul cruce rosie. Putin mai sus ne vom intersecta si cu marcajul romb rosu.
- Marcajul cruce rosie leaga marcajul banda albastra/cruce albastra (din zona carierei) de marcajul banda albastra/triunghi galben (din zona Maial)
- Marcajul romb rosu (contur alb) creaza o bucla in marcajul cruce rosie.
- In ultima parte marcajul punct rosu este insotit de marcajul cruce albastra spre varf.
Imagini marcaj cruce rosie
- Marcajul cruce rosie leaga marcajul banda albastra/cruce albastra (din zona fostei cariere - cariera dinspre lacuri) de marcajul banda albastra/triunghi galben (din zona Maial)
- Durata cca 1h30min.
- Optiune pentru cei care nu doresc sa viziteze lacurile.
- Aici se formeaza marcajul romb rosu (contur alb). Practic acest marcaj creaza o bucla in marcajul cruce rosie:
- se desprinde din cruce rosie inainte de intersectia cu punct rosu si se reuneste cu cruce rosie inainte de a intalni marcajul banda albastra/triunghi galben (zona versantului dinspre Maial)
- In linii mari marcajul cruce rosie (si romb rosu) urmeaza drumuri forestiere.
- Imaginile urmatoare sunt cu marcajul romb rosu (imi pare mai interesant atat traseul (cel putin prima parte) cat si forma marcajului)
- De aici continuam pe marcaj cruce rosie.
- aici intalnim marcajul banda albastra si putin mai incolo punct galben (marcaje ce coboara in zona Maial - Codlea)
Agrement Codlea
- Accesul cu masina in zona Complexului Turistic Codlea se poate face din soseaua DN1 (Brasov – Sibiu) pe langa Hanul lui Traian (situat la cativa km de Codlea, in apropiere de intersectia cu Dumbravita). Distanta benzinarie – complex turistic: ~1km, asfaltat (DC63).
- La intrarea in zona complexului vom reintalni si marcajul banda albastra.
Imagini Strand Codlea - Zona Maial (Codlea)
- Marcaj Banda Albastra.
- Practic marcajul banda albastra creaza un circuit in jurul Magurii Codlei.
- Marcaj deficitar (2015) in unele zone.
- Imaginile sunt prezentate dinspre Codlea (Maial) spre Strand Codlea
- marcaj banda albastra (marcaj deficitar in unele zone)
- durata cca 2h
Harta Google
- Hartile au doar caracter orientativ (nu reprezinta realitatea din teren)
Complexul Piscicol Dumbravita
- Arie naturala protejata datorita prezentei a peste 200 specii de pasari.
- O frumoasa zona care merita atentia noastra.
LinkVideo Cetatea Neagra – Vf. Magura Codlei
(UHD)
- Atentie: continut video unde imaginile sunt nestabilizate si derulate rapid.
- Imaginile tremurate care se desfasoara rapid pot induce o forma de ameteala, sau convulsii la persoanele cu epilepsie fotosensibilă.
LinkVideo Piatra Alba – Vf. Magura Codlei
- 4k, video integral (de la ramificatia cu banda albastra)
- viteza de parcurgere – moderata
- marcaj triunghi galben (2021), fost punct albastru
nici un comentariu ! pe nimeni nu intereseaza ! te-ai agitat degeaba afaficule.te-naripa!
RăspundețiȘtergereFelicitari ptr. prezentare. M-am aflat acasa facind imaginar toate turele.
RăspundețiȘtergereMinunat sunt pozele! (B.U. din Germania)
nu, nu te-ai agitat degeaba.. felicitari !
RăspundețiȘtergereExcelent! Am fost si eu pe acolo in ianuarie, nu era nici pic de zapada !
RăspundețiȘtergereFelicitari pentru ideea blogului si pentru fiecare postare. Sunt surse de informatii excelente pentru stabilirea traseelor prin zonele prezentate, Cat despre Magura Codlei, sunteti singurul care prezentati coerent si cvasicomplet reteaua marcajelor.
RăspundețiȘtergereExcelent! Bravo pentru detaliere si efort!
RăspundețiȘtergereMultumesc si eu pentru informatii. Sper sa ajungem foarte curand pe Magura.
RăspundețiȘtergereFelicitari si multe multumiri pentru informatiile oferite.
RăspundețiȘtergereMi-am adus aminte de locurile prin care m-am plimbat de nenumarate ori pe vremea cand eram copil.
Prezentare excelenta.
RăspundețiȘtergereExact detaliile pe care le cautam.
Multumiri pentru efortul depus pentru a share-ui aceste informatii.
Am urcat ieri pe Magura( 4 oct. 2015) urmînd traseul : triunghi albastru pîna la cetate apoi pe creasta punct rosu pînă la vîrf.De aici am vrut sa coborîm pe triunghi rosu dar acest marcaj a aparut doar o singură data sub cruce albastra ( primul marcaj întîlnit de la vîrf ) - poate nu ne-am orientat noi bine dar nu sînt indicatoare si nici pe copaci nu sînt desenate sageti. Astfel ca am urmat cruce albastră dublată de punct rosu.Daca la început traseu este frumos prin poieni mai jos coboara abrupt urmînd matematic culmea muntelui prin stîncari facînd inaintarea anevoioasă. de fapt pe aici nici nu este poteca batută cum este cea a triunghiului albastru ( cunoscută de zeci de ani sau chiar mai mult ), marcajele sint dispuse pe copaci si cobori la liber prin padure. Mai jos se desparte cruce albastră spre stinga. Pe urmă am intersectat o poteca clara marcata cu cruce rosie. Noi am continuat sa coborim abrupt pe punct rosu ( atentie la niste copaci cazuti cu marcajul pe ei - aici era sa pierdem marcajul ) pînă la lacul 1 ( descris în poze ). Aici erau localnici la picnic care ne-au îndrumat spre benzinaria Lukoil ( 4 km pînă în Codlea ) - ne fiind în zona nici un marcaj sau indicator . Am făcut autostopul pînă la gara si am prin trenul de 17:35. Consider că marcarea de la vîrf cu punct rosu pînă la lacul 1 a fost cam fortata prin zonă nefiind o potecă clară , coborirea se face la liber peste stîncari si prin padure = a fost deschisă astfel o noua rută dar care trebuie sa fie mult timp parcursă de turisti pentru a deveni o potecă clară. Eu am avut impresia ca s-au marcat doar vechile poteci clare si batute de localnici de zeci de ani ( sau chiar sute tinind cont si de cetate) . atentie la poiana lui Sulică ( triunghi albastru ) = marcajul este în dreapta poienii în sus pe pietre apoi pe copaci la marginea padurii, altfel poteca clara batută merge înainte pe sub poiană . ( aici era bun un indicator căci pe ceata si iarna dacă nu stii pe unde sa mergi ai pierdut marcajul ).
RăspundețiȘtergereAm fost Duminica trecuta pe traseul Codlea - TA- Cetatatea Neagra - PR - Vf. Magura Codlei - Lacuri
RăspundețiȘtergerehttp://l.blog.iacob.name/2015/10/traseu-codlea-cetatea-neagra-vf-magura-codlei-lacurile.html
Nu exista niciun panou cu harta traseelor, nu exista niciun indicator (nu mai exista acel indicator de la intersectia Strada Magurii cu Strada Vulturilor, care apare aici in poza, ci doar stalpul lui :D)
Intersectiile de trasee sunt semnalizate prost sau deloc - cum spuneam, nu exista indicatoare deloc.
Cateodata marcajul se mai pierde temporar, sau coteste brusc stanga-dreapta.
Pacat.
Cu putina atentie pentru marcaje, zona ar fi foarte frumoasa de vizitat.
Am fost azi - 19.01.2016-pe triunghi rosu, citeva sugestii:
RăspundețiȘtergere1.Marcajul este foarte greu de reperat (mai ales iarna) pe traseul triunghi rosu.
Zilele trecute a nins abundent (si am facut o poteca pe traseu)
2.In zona de final a traseului-la iesirea din padure-in primii 30 de metri nu se vede niciun marcaj- si zapada era foarte mare-in unele zone atingea 80 de cm- A trebuit sa fac cale intoatrsa. Noroc c ala coborire am gasit POTECA facuta la urcare.
Am citit majoritatea informatiilor de pe acest articol, mai putin descrierea traseelor care nu credeam ca ma privesc. Cand mi-am facut de acasa planul de atac, totul parea clar: urcare din Codlea pe TA pana la Cetatea Neagra, intoarcere pana la intersectia cu TR, urcare spre varf, coborare pe CA pana la Lacuri, continuat pe TG pana in Codlea.
RăspundețiȘtergereAm descarcat track-urile GPS (kmz), dar nu le-am putut utiliza in Osmand, nu au putut fi deschise nici de catre mine, nici de catre un alt prieten. Iar track-urile in format gpx nu se mai regasesc pe server.
Ajungem in teren ieri, 25 februarie. De pe strada Vulturului am ratat cumva intrarea pe marcaj TA, am gasit in schimb (si urmat) marcajul PA, care s-a intalnit la un moment dat cu TA si TR. Pana la Cetatea Neagra (de la locul de pornire - zona Maial) si pana inapoi la intersectia cu TR care ducea pe varf am facut 3 ore si 58 minute. Este adevarat ca avea zapada proaspata pana aproape de genunchi si eram 19 oameni. Nu ne-am miscat greu si am facut doar o pauza de 25' la Cetate si alte 2 pauze scurte pentru necesitati fiziologice. De la momentul intrarii pe marcaj TR pana pe varf am facut aproape 1,5 ore. Am stat pe varf aprox. 20 min, apoi am pornit pe marcaj CA / PR spre Lacurile Codlea. Aceasta parte de traseu a fost deosebit de pitoreasca si a meritat. La un moment dat, marcajele CA si PR s-au despartit. Intrucat citisem ca pe marcajul PR sunt portiuni stancoase si voiam sa vedem lacurile de la capat, am continuat pe marcaj CA. Care credeam ca ne duce pana la marcajul TG, dar nu a fost asa. Cum timpul ne strangea, am parasit marcajul CA si am intrat pe BA, care este foarte slab reprezentat pe o portiune. Am ajuns intr-un final pe marcajul TG. Cu totul (pauze de consultat GPS-ul), din varf si pana la primul lac am facut 2 ore, iar pana la intrarea pe TG am facut 2 3/4 ore. Pe TG am mai facut 1 1/4 ore pana la masini. Pe aceasta bucata, marcajul TG a disparut destul de repede, ne-am intersectat cu multiple drumuri forestiere si am dat cam de toate marcajele turistice posibile. A fost enervant si putin frustrant (ca sa spun doar atat).
Ma pregatisem pentru 7 ore de traseu (din calculele facute consultand acest blog, pe portiunea Codlea Cetatea Neagra erau 1 1/2 ore, plus intoarcerea 1/2 ora + pauza noastra = 2 1/2 ore + intarzierea datorata zapezii (1/2 ora), calculasem 3 ore. Am facut 4.
+ inca 1 1/2 ora pana pe varf (pe indicator scria 1 h) = 5 ore si 1/2
1/2 ora pauza pe varf = 6 ore. Decizia buna ar fi fost sa coboram pe traseul de dus. Dar voiam sa vedem lacurile... asa ca in loc de 2 1/2 cat ar fi trebuit sa facem pana la masini, am facut 4 ore.
Asa am reusit sa facem circuitul pe Magura Codlei in aproape 10 ore.
Recunosc ca m-am bazat nepermis de mult pe informatiile gasite pe acest site si am subestimat un munte mic, dar nu facil. Zapada nu a fost dificila, dar per total apreciez ca ne-a ingreunat cam cu 2 ore fata de cat am fi facut daca ar fi fost uscat. Asta inseamna oricum aproape 8 ore, adica cu cel putin 2 ore in plus fata de calculele facute utilizand timpi dati pe acest site.
Am scris acest mesaj pentru a fi citit nu de autor, ci de altii ca mine, pentru ca resursele despre Magura Codlei sunt putine si vor ajunge invariabil aici.
Adnotarile mele:
- timpii prezentati pot fi valabili fara a tine cont de pauze deloc, la un ritm alert si sustinut (deci nu pentru un turist de nivel mediu).
- situatia marcajelor in teren poate crea confuzii. Singurul cu adevarat bine aplicat este TR.
- rezervati-va timp in plus pentru parcurgerea traseelor.
- puteti folosi aplicatii precum Osmand. Mai util de data aceasta s-a dovedit a fi Google Maps :) Ca niciodata :)
- Aceste randuri nu au venit din partea unui incepator. Merg pe munte aproape in fiecare weekend si aproape intotdeauna in calitate de organizator. Este prima drumetie in care la evaluarea timpului necesar am gresit cu mai mult de o jumatate de ora.
Carari senine sa aveti!
Wow ... Mult dar frumos scris. Ti-am citit frustrarile/autocriticile si pe carpati.org unde ai organizat tura. Eram sigur ca esti membra a acelei asociatii pentru ca sunt singurii care au "curaj" sa organizeze o tura intr-o zona necunoscuta lor si cu asa multi participanti. Referitor la timpi ... am retinut mesajul si am facut corectii in acest sens (am introdus interval). Pentru tine si altii - timpii de pe acest blog pot diferi de timpii de pe indicatoare. In general sunt o medie a minim 3 ture de vara. NU exista timpi sportivi pe acest blog. Eu (si cateodata grupurile restranse cu care merg)nu mergem repede dar avem o viteza destul de constanta. In zonele cu dificultate tehnica marcate am marit considerabil durata de parcurs. Totusi erori pot sa apara pe blog din viteza/greseala/oboseala ... erori de scriere. Apreciez mult cand sunt corectat ... asa cum a facut si Raluca. Pentru tine Raluca - te felicit sincer pentru turele tale. Oferi ceea ce eu nu am putut niciodata - socializare ... legi oameni, prietenii. Bravo. Un mic sfat daca imi permiti - in primul rand nu mai subestima iarna, in al doilea rand pe teren bazeaza-te mai mult pe instict decat pe gps (care te poate lasa cand ai mai multa nevoie) sau informatii citite pe net (unde erorile sunt foarte frecvente). Pentru toata lumea - calculele de acasa nu coincid intodeauna cu cele din teren - daca indicatorul arata 1h pana la primul obiectiv si tu faci 1h30min ... RECALCULATI/reformulati tot traseul.
ȘtergereUneori timpii sunt dati doar intr-un sens. De ex.: 1h la urcare - la coborare putem aprecia ca vom face 40min. Daca avem 1h la coborare putem aprecia 1h20min la urcare. Daca traseul nu isi modifica altitudinea/ dificultate atunci tipul de dus e relativ egal cu cel de intors
ȘtergereMultumesc pentru raspuns, Marius. Eu nu am avut nicio intentie de a te corecta pe tine, ci de a-i atentiona pe cititori ca, fata de timpii prezentati de tine, pe timp de iarna noi am facut atat. Sunt foarte constienta ca timpii sunt subiectivi si am tinut cont de acest aspect intotdeauna cand mi-am calculat turele. Doar ca de data aceasta a fost o diferenta maricica.
RăspundețiȘtergereIti multumesc pentru sfaturi. Nu stiu exact de unde ai tras tu concluzia ca subestimez iarna. Cred ca nu am subestimat-o pana acum si am ceva ture de iarna la activ. Intotdeauna ma bazez mai mult pe instinct. Dar in conditiile in care se lasase deja intunericul, existau o multitudine de poteci, iar noi nu mai fusesem prin zona, nu vad zau cum m-ar putea ajuta instinctul mai mult decat GPS-ul. In alte situatii da, sunt de acord cu tine.
Repet, intentia mea nu a fost sa te critic pe tine in vreun fel, ci sa adaug informatiile stranse de noi, cu siguranta articolul tau are mai multa vizibilitate decat alte locuri in care le voi scrie eu.
Spor in toate!
Raluca