joi, 18 iunie 2009

Cascada Rachitele (Vălul Miresei)

• Cascada Rachitele numita si Vălul Miresei este situata pe Valea Stanciului in apropiere de satul Rachitele (Muntii Apuseni).
  • Cascada are aproximativ 50 de metri inaltime, pe 2 trepte. Altitudine ~1000m.
  • Legenda spune ca o mireasa a cazut de pe stanci, voalul ramanandu-i agatat. Nuntasii au plans-o pe mireasa iar in locul respectiv s-a format cascada "Vălul Miresei".
  • Este una dintre cele mai frumoase cascade din Romania; iarna peretele stancos ingheata devenind un excelent loc de escalada pe gheata.
  • Cale de acces Huedin – Rachitele (~28km).
  • Sat Rachitele – Cascada Rachitele 6km (drum neasfaltat).

Imagini pana la cascada

DSCN7518 DSCN7520 DSCN7522
DSCN7523 DSCN7525 DSCN7528

Imagini Cascada Rachitele

DSCN7526 DSCN7527 DSCN7529
DSCN7534 DSCN7535 DSCN7536
DSCN7537 DSCN7541 DSCN7543
  • In partea de sus a cascadei se poate ajunge pe langa cascada, sau in siguranta pe drumul forestier pe care am venit (cca 200m).
  • De la cascada urcand pe drumul forestier putem ajunge la stancile calcaroase numite Pietrele Albe (marcaj punct albastru), si in continuare catre varful Vladeasa 1836m (cel mai inalt din Masivul Vladeasa, si al doilea ca inaltime din Muntii Apuseni).
  • Traseul este usor, o mare parte se poate parcurge cu masina. Dar, va propun alt traseu mult mai putin umblat, si deci mai placut (evitam sa “deranjam” manelistii si gratarele lor).
  • Traseul propus urmareste o buna parte marcajele punct albastru si punct rosu, apoi doar punct albastru, urmeaza o portiune de traseu nemarcat, iar in partea finala vom intalni marcaj dreptunghi rosu. Vom ajunge pe varful Pietrelor Albe.
  • Durata ~2h30min, traseu lejer.

De la cascada tinem drumul forestier, trecem pe langa un punct salvamont, si nu departe iesim de pe drumul forestier (la dreapta), urmand marcaj punct rosu (punct rosu si punct albastru sunt impreuna de aici).

DSCN7544 DSCN7545 DSCN7546
DSCN7547 DSCN7548 DSCN7550
  • Continuam marcaj punct rosu si punct albastru , pana la locul unde cele 2 se separa. De aici urmam marcaj punct albastru (urmeaza sa urcam o panta lunga si destul de abrupta).
DSCN7551 DSCN7556 DSCN7552
DSCN7558 DSCN7560 DSCN7561
DSCN7562 DSCN7565 DSCN7568

• Ajunsi in partea de sus urmam traseu punct albastru catre stanga, pe drumul forestier. La scurt timp ne separam si de marcajul punct albastru care coboara catre dreapta, noi mergem in continuare pe drumul forestier (traseu nemarcat). Ne vom mai intalni si cu alte drumuri forestiere, dar noi mergem tot pe cel principal (Pietrele Albe sunt in stanga noastra – vom trece si pe langa zone imprejmuite cu gard de lemn). Ajungem la o poienita de unde se vede in stanga o parte din Pietrele Albe.
DSCN7569 DSCN7572 DSCN7573
DSCN7575 DSCN7577 DSCN7579

• Aici parasim drumul forestier si intram in padurea din spatele Pietrelor Albe urmarind marcaj dreptunghi rosu (reprezinta limita de parc). Urmeaza o panta nu foarte lunga prin padure care ne duce in varf. Portiunea asta e mai putin umblata.
DSCN7580 DSCN7581 DSCN7582
DSCN7583 DSCN7584 DSCN7585
DSCN7586 DSCN7589 DSCN7590
 DSCN7591 DSCN7588

• De aici ne putem intoarece pe acelasi drum, sau putem cobora prin Pietrele Albe (prin saua sau prin padure) si sa ne intoarcem pe drumul forestier la cascada (atentie la traseele nemarcate – nu sunt recomandate pentru cei fara experienta).

Harta Google

Vladeasa

1. extraordinare locuri in tarisoara asta minunata a noastra...Dumnezeu este bun si darnic cu noi, slava Lui !
    multumim celor ce ne-au ghidat prin aceasta modalitate de a indrazni spre frumusetile tarii !

2. Da ! datoria noastra a TUTUROR este sa avem grija de ea(curatenie,respect fata de natura!
    Doamne ajuta!

3. Cateva informatii de actualitate intrucat am fost in zona pe 14 octombrie 2017:

- exista un circuit punct galben (traseul nr. 10 de aici http://muntii-nostri.ro/munte/muntii-vladeasa-2/), nou marcat, foarte spectaculos pe alocuri; traseul te aduce pe marginea pietrelor albe ori de cate ori acest lucru se poate face in siguranta (si sunt destule portiuni de acest gen), fiind foarte spectaculos; poze aici https://goo.gl/RUaR6x

- atentie la drumul forestier prezentat aici (cel din partea de sus https://imgur.com/a/7of1y); din Poiana Stanisoara, acolo unde traseul punct galben coboara inapoi in vale, spre vest, noi am urmat forestierul (deci in sens invers fata de cum este prezentat aici) si am avut parte de cea mai urata sectiune de doboraturi din cate am vazut vreodata de cand merg pe munte. Efectiv, sute de molizi doborati pe drum pe care i-am ocolit cum am putut.

- noi am vrut sa urcam si la Varful Lespezi (se ramifica spre dreapta din punctul albastru\rosu); e o zona spectaculoasa dar din pacate era plin de cocalari galagiosi si am preferat sa ne retragem linistiti la masina; de retinut totusi obiectivul pentru o trecere mai scurta prin aceasta zona

- am urcat si pe varful Vladeasa si recomand acest lucru tuturor celor care ajung in zona; de la cabana salvamont am continuat inainte pana in zona fostei mine unde am gasit marcajul triunghi galben; pe acesta l-am urmat pana la stana (parasita) unde am intrat pe un punct rosu absolut genial de frumos, un pic dificil de urmat in portiunea inferioara;

- traseul urmat de noi, care a cuprins si varful vladeasa si pietrele albe: https://imgur.com/a/OoEeG; durata circa 8 ore, cu cateva pauze si ingreunati de doboraturile de pe forestierul mentionat